Bismillaahi ‘alaa diinii wanafsii wawaladii wa-ahlii wamaalii


Dengan nama Allah, (aku memohon perlindungan) mengenai agamaku, hidupku, anak-anakku, keluargaku


WOW!

Friday, March 25, 2016

DIA, ANTARA MEREKA YANG MELANCONG KE TURKI LEBIH SEKALI

Aku?
Tak pernah ke Turki

Nama Turki
Selalu aku dengar di pejabat

Urusan orang nak keTurki
Selalu aku tolong kan

Tapi untuk jejak kaki ke Turki?
Belum lagi

Belum rezeki sebenarnya
Tiada siapa yang salah

Sudah lah
Aku taknak cakap banyak

Tengok gambar-gambar bawah ni

Suka betul orang ke Turki
Apa yang best hah?

Makanan?
Sejarah?
Cuaca?
Bangunan?
Orang Turki sendiri kah?????

Kalau kau minat
Boleh cari aku dan orang dalam gambar ni dan mereka yang pernah ke Turki lebih sekali


013 280 1321
019 310 7308
017 769 6199


HUH!















MINAT DAN KEBOLEHAN





Antara minat dan kebolehan

Yang mana satu anda?

Minat
Memang dah suka

Kebolehan
Itu dari Allah


Naaaaaa
Jangan samakan minat dengan kebolehan


Aku minat membaca
Tapi jangan sangka aku ada kebolehan membaca satu mukasurat dalam tempoh 10 saat

Kau berkebolehan menjahit sambil pejam mata
Tapi orang tak tahu kau tak minat langsung menjahit


Dia minat melukis
Dia berkebolehan melukis
Tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Faktor sekeliling yang larang dia melukis
Larang
Marah
Hina
Tak bagi
Pandang rendah

Maka anugerah Allah beri hilang begitu saja
Tanpa aku, kau dan dia sedar apa yang ada depan mata


Sudah lah
Tak payah pura pura nak melukis
Pegang pensil pun dah lupa

________________________________________________________________


Bosnia Croatia
Itinerary
013 280 1321
019 310 7308