Sales --- when it comes down to it, is about helping the client and remember,
some of them are smarter and savvier than before because
they have access to a vast array of information ie the internet.
Yes, we know not all the information will be good and
part of our job now is to help them
sort through the confusing amount of nonsense to see the nature of their problem.
001 - TAHU APA YANG KITA MAHU
Plan dan fokus apa yang kita nak.
Capai target? Jumpa prospek sebanyak mungkin?
Definitely bukan dating dengan awek ok.
002 - SEDIAKAN SOALAN TERLEBIH DULU
Sebelum jumpa prospek kita,
make sure apa yang kita nak tahu dan tanya dah pun kita prepare awal-awal.
Apa prospek nak? Bila? Kenapa? bla bla bla..
003- I LOVE U MY PRECIOUS TIME
Hormati masa kita dan masa prospek.
Tepati masa yang dijanji.
004 - KADANG-KADANG JADI PENYIBUK ITU BAGUS
Selama ni customer kita cuma beli sabun mandi dewasa,
tiba-tiba satu hari tu beliau beli sabun bayi, so kita jadi penyibuk sikit lah.
Tanya kenapa tiba-tiba beli sabun bayi?
Customer ni jawab la yang cucunya baru lahir,
so kita dah nampak peluang di situ untuk rekomen produk lain seperti
losyen bayi, syampu bayi, bedak bayi,pencuci muka bayi, tu je kott
Tanya kenapa tiba-tiba beli sabun bayi?
Customer ni jawab la yang cucunya baru lahir,
so kita dah nampak peluang di situ untuk rekomen produk lain seperti
losyen bayi, syampu bayi, bedak bayi,
005-KENA REJECT TU PERKARA BIASA
Jangan sedih bila kita terima "NO" daripada prospek kita.
Kan ada berjuta lagi prospek.
Kadang-kadang "NO" daripada mereka tu bukan bermaksud selama-lamanya NO,
cuma mungkin belum masanya.
Yang penting jangan lupa call balik selepas beberapa lama sebab
mana tahu tiba-tiba fikiran dan hatinya berubah maka prospek kita berkata "YES!"
(Pemandangan di Uzbekistan. Nak ke Uzbekistan?
Hubungi kami, 019-310 7308 / 03-8920 4090)
Hubungi kami, 019-310 7308 / 03-8920 4090)
to be continued ----------- AKU, SALES DAN DOT-DOT-DOT - PART 2
No comments:
Post a Comment